Marketing Kennis & Nieuws
Op deze pagina vind je handleidingen, nieuws en inzichten. De artikelen zijn onderverdeel in categorieën Google Ads, SEO, LinkedIn, WordPress en Analytics. Voor vragen / samenwerkingen kun je altijd contact met mij opnemen [email protected]
ROAS berekenen
Wat is Roas (Return On Ad Spend)? ROAS is eenvoudig uit te leggen, naast deze uitleg laat ik zien hoe je de volledige marketingfunnel berekend met de zogenaamde ROI, wat staat voor Return Of Investment. In dit artikel leg ik uit wat ROAS betekent, wat een gezonde...
502 bad gateway en andere errors uitgelegd
Als je met website te maken hebt en ook regelmatig werkt in de back-end van deze website, dan komen de onderstaande errors je vast bekend voor? Er zijn een aantal errors, waaronder de 502 bad gateway error die aan de kant van de hosting zitten. Maar andere errors...
5 Krachten model van Porter, hoe pas je die toe?
Het 5 krachten model van Porter verscheen voor het eerst in 1980 in het boek "Competitive Strategy: Techniqurs for Analysing Industries and Competitors". Je begrijpt vast al dat dit boek werd geschreven door Dhr. M. E. Porter. Het is ongelofelijk dat nu, ruim dertig...
SWOT-Analyse
Als je een marketing of business gerelateerde opleiding volgt of heb gevolgd, dan is de SWOT-analyse waarschijnlijk wel eens voorbij gekomen. Om je geheugen even op te frissen, SWOT is een afkorting van: S: STRENGTHS (intern) W: WEAKNESSES (intern) O: OPPORTUNITIES...
Eenvoudig een LinkedIn Lead Gen Campagne opzetten
Met een gebruikersbestand van meer dan 500 miljoen is LinkedIn een van de grootste professionele netwerken waar professionals in contact kunnen komen met elkaar, kennis kunnen delen, vacatures kunnen vinden en talent kunnen werven. Niet alleen dat, met 61 miljoen...
labels toevoegen in Google Merchant Center
Nu ik het belang van categorie- en productlabels in Google Shopping hebben besproken in dit artikel "Google Shopping inrichten", is het tijd om te kijken hoe je deze labels praktisch kunt toepassen in je Google Merchant Center-account. Hier zijn de stappen om labels...
Google shopping inrichten
Google Shopping inrichten is belangrijk om goed te kunnen sturen met budget en ROAS. Categorie- en productlabels spelen een cruciale rol in het optimaliseren en organiseren van advertentiecampagnes in Google Shopping. Deze labels stellen adverteerders in staat hun...
LinkedIn ads: hoe zet je deze succesvol in?
Als 's werelds grootste professionele netwerk is LinkedIn de plek waar professionals en bedrijven samenkomen om verbinding te maken, te leren en te groeien. Voor marketeers is LinkedIn een goudmijn om beslissers en leiders in de branche te bereiken. Maar net als elk...
Handleiding voor het upgraden naar Google Analytics 4 (GA4)
Ben je klaar om over te stappen naar Google Analytics 4 (GA4) en de nieuwe, verbeterde functies te ontdekken? In dit blog leid ik je stap voor stap door het proces van het migreren van je bestaande Google Analytics (Universal Analytics) naar GA4. Eerst en vooral: maak...
Website meertalig maken? De mogelijkheden op een rijtje
In het algemeen zijn er 3 mogelijkheden om een website meertalig te maken. Als je nog geen website hebt dan is het verstandig goed na te denken over de toekomst. Want als je internationale ambities hebt kun je het natuurlijk direct goed aanpakken. Wanneer je al een...
WordPress installeren met deze handleiding
Wat is WordPress De vraag “wat is WordPress?” wordt door iemand in de online industrie niet meer gesteld. Dit komt omdat WordPress wereldwijd het meest gebuikte CMS (content management systeem) is. Maar voor mensen die niet eerder in aanraking zijn geweest met het...
Adverteren op Google met deze AdWords Handleiding
Campagnes opzetten in Adwords Online adverteren via Google AdWords is nog steeds één van de belangrijkste advertentiekanalen. Het advertentie platvorm is de afgelopen jaren gigantisch gegroeid, de eerste versie van AdWords werd door 350 adverteerders gebruikt,...
In 5 stappen je WordPress Site online zetten
WordPress is een open source CMS (content management system) waarmee je in een handomdraai je eigen artikelen en foto's op je website kunt plaatsen. Het is een krachtig platform, en met de hulp van honderden, al dan niet duizenden gebruikers die plugins en thema's...
Google Maps in je WordPress site plaatsen
Google Maps in je WordPress website weergeven Google maps is in mijn ogen een mooie aanvulling op je WordPress website. Als je een winkel, een kantoor of restaurant hebt, dan kan het voor klanten en gasten erg makkelijk zijn om via Google maps naar jouw locatie te...