Achterhalen welke zoekwoorden mensen in Google gebruiken is heel belangrijk voor website eigenaren.

Het maakt niet uit of je een webshop, een blog of een bedrijfswebsite hebt.

Zonder te weten welke trefwoorden jouw doelgroep in Google gebruikt, kan het enorm frustrerend zijn om de juiste mensen naar jouw website te trekken.

Misschien ben je al bekend met deze frustratie? Je schrijft blogs en of pagina’s die volgens je eigen bescheiden mening super relevant en behulpzaam zijn voor je doelgroep, maar de gehoopte opwaartse trend in Google Analytics blijft uit.  

De bovenstaande situatie was ook op mij van toepassing. Ik schreef blog naar blog, optimaliseerde pagina na pagina met behulp van de Yoast SEO tool in WordPress, maar de bezoekersaantallen bleven laag en de frustratie nam toe. 

Uiteindelijk won de frustratie en ben ik gestopt met bloggen zonder resultaat, ik nam even afstand en wist dat het slimmer kon. Mijn zoektocht begon en ik ontdekte al snel dat er heel heel veel zogenaamde SEO software werd aangeboden.

Maarja hoe zie je door de bomen het bos, ik besloot er maar eens een paar te testen en de verschillen waren groot. Sommige tools waren onnodig omslachtig en andere miste in mijn ogen belangrijke eigenschappen. 

Uiteindelijk kwam ik bij SEMrush uit. Hoewel het uitstekende software is, die veel informatie inzichtelijk maakt om de concurrentie te verslaan, is de maandelijkse investering van bijna 90,- euro niet voor iedereen weggelegd.

Als je een webshop hebt die goed draait, dan is het natuurlijk een goede keuze. 

Je kunt hieronder een domeinnaam (bijvoorbeeld van een concurrent) of een zoekwoord ingeven. Probeer het maar eens, als je 
een gratis account aanmaakt, dan kun je gratis 10 zoekopdrachten doen. Als je 90.- euro een te hoge maandelijkse investering vindt, lees dan nog even verder.  

 

Gelukkig is er een goedkoper alternatief. Deze tool is super simpel in gebruik en ongelooflijk doeltreffend. Als je inlogt kun je zonder kennis van deze tool direct starten met zoeken naar de voor jouw belangrijkste zoektermen. 

De voordelen op een rijtje: 

– Waarschijnlijk de meest gebruiksvriendelijke zoekwoordentool op de markt.

– Web-gebaseerde applicatie. Dus altijd toegankelijk.

– De zoekvolumes en concurrentie per zoekwoord zijn zeer accuraat.

– Meerdere onderzoeksmogelijkheden, zo krijg je meer ideeën.

– Betrouwbare, moeilijkheidsscore met één klik voor elk zoekwoord.

– Snelle, vriendelijke en goede support afdeling.

– Een van de goedkoopste hulpprogramma’s voor zoekwoorden die er is. 

Met behulp van deze tool haalde ik met veel meer plezier uitstekende resultaten: 

Aan de slag:

Om je op een goede manier kennis te laten maken met deze software, vraag ik je onderstaande formulier in te vullen. Geef in het formulier hieronder aan wat voor jouw website/webshop hét belangrijkste zoekwoord is. Vervolgens krijg je van mij het aantal maandelijkse zoekopdrachten, aanverwante zoekopdrachten en laat ik je zien hoe jouw concurrenten zicht tot jouw verhouden. Daarnaast stel ik de vraag wat je verkeersdoel is. Als ik bekend ben met jouw doelstelling, dan kan ik goed inschatten of het haalbaar is en wat je zou moeten doen om dit doel te halen.  

Vul het formulier in en ontvang de info m.b.t. je zoekwoord

8 + 4 =

× Stuur mij een bericht